Sprzedaż syntetycznych olejów silnikowych do samochodów osobowych w Polsce dynamicznie rośnie nieprzerwanie od 11 lat. Największą grupę, bo już niemal 40% olejów silnikowych stanowią obecnie te o najniższych lepkościach
0W-X i 5W-X . Tym samym Polska dołącza do światowego trendu dominacji syntetyków wśród olejów silnikowych. Jakie są główne zalety olejów syntetycznych?
Marka olejów silnikowych Shell Helix została uhonorowana elitarnym tytułem „Lider XV-lecia” w ogólnopolskim plebiscycie „Laur Konsumenta”, badającym popularność marek w świadomości polskich konsumentów. To już trzecie wyróżnienie przyznane Shell Helix w tym roku i trzynaste w ciągu ostatnich pięciu lat.
Shell wprowadza na rynek pierwszy olej silnikowy kompatybilny z jednostkami wszystkich samochodów. Nowo opracowany olej Shell Helix Top Up z krystalicznie czystej bazy olejowej, przeznaczony na dolewki, został zaprojektowany z myślą o kierowcach, którzy nie wiedzą dokładnie, jakiego oleju potrzebuje silnik ich samochodu. Szybkie rozwiązanie dla kierowców oferowane w charakterystycznej czerwonej butelce jest już dostępne na stacjach Shell w Polsce.
Wśród kierowców krąży wiele utartych opinii, porad i zaleceń na temat oleju silnikowego. Niestety nie wszystkie są zgodne z prawdą, a cześć z nich dawno straciła na aktualności. Gdy mamy zamiar dokonać wymiany oleju, warto zweryfikować prawdziwość tych informacji, gdyż zła decyzja może skutkować kosztowną naprawą silnika. Oto kilka stereotypowych, obiegowych opinii na temat olejów silnikowych, z którymi rozprawił się Robert Gałkowski, ekspert olejowy Shell Helix.
Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2 . W 2030 r. średnia emisja CO2 ma być o 37,5 proc. niższa niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km. Ograniczenia emisji dwutlenku węgla są potężnym wyzwaniem nie tylko dla producentów samochodów. Wymagania konstrukcyjne dla silników pociągają za sobą wymagania stawiane olejom.